Monday, March 14, 2011

Cm Right Before Your Period

Il testamento biologico papale papale.

on "Done" on Saturday, March 11, 2011, a short article by outstanding documentation that reveals the instrumentality of today's Vatican hierarchy of prohibitions on the end of life, contradictory compared to the same Catholic traditions , the same sayings and acts of previous popes, not even for a long time ago. (SLL)
Eugenio Pacelli, Pius XII said
propose to a necessary reflection are two quotations from authoritative, relevant to both ai problemi di fine vita connessi al testamento biologico. Espressione quest’ultima alla quale sarebbe preferibile testamento biografico, poiché la vita di cui si parla non è la vita “biologica” dell’organismo, ma la vita “biografica” della persona: una vita intrecciata non alla biomolecole, alle cellule, ai tessuti, agli organi che compongono il suo corpo, come quello di altri, ma alla “storia di una vita”, la sua e non un’altra. Quella appunto espressa dalla parola “biografia”, della cui unicità fanno parte passioni e ideali particolari, intuizioni e motivazioni proprie, nonché affetti ed esempi da trasmettere, scopi e progetti concepiti sia prima che durante il tempo del morire, tutti quanti meritevoli di quella pietas che Immanuel Kant ha tradotto nella categoria del “rispetto”.
La prima citazione autorevole è ricavata da uno dei Discorsi ai medici (editi postumi nel 1959) di papa Pio XII: «Se il tentativo della rianimazione costituisce per la famiglia un onere che, in coscienza, non si può ad essa imporre, questa può lecitamente insistere perché il medico interrompa i suoi tentativi. […] In questi casi, perciò, una richiesta da parte della famiglia di sospendere il tentativo è più che legittima, e il medico vi può lecitamente acconsentire. In tal caso non c’è alcuna diretta disposizione the patient's life or even euthanasia. "
The second quotation, the same authoritative voice that is related to Pope Paul VI wanted to convey to Catholic medical meeting in Congress in 1970: "The sanctity of life is what keeps the doctor forced him to kill and that the same time to devote all the resources of his art to fight against death. This does not mean, however, forcing him to use all the survival techniques that science has a tireless creator. In many cases it would probably be useless torture to impose vegetative resuscitation in the terminal phase of an incurable disease? In that case, the doctor's duty is rather to engage to alleviate the suffering, instead of wanting to prolong as long as possible, by whatever means and in any condition, a life that is not fully human and which is of course to its epilogue. "
The two quotations from papal speeches you could add the phrase any other pope, John Paul II, facing the threat of an artificial prolonging of their agony, whispered to doctors before the third tracheotomy: "Let me go back to the House the Father. "

0 comments:

Post a Comment